Snowscoot fenomén v bikeru…k půjčení!

IMG 9927

Někdy je absence držení řídítek v zimě vážně těžká, že? Hlavně pokud je opravdu zima s velkým „Z“ a na kole se to prostě nedá. S námi to však můžeš vyřešit! Vlastně, řešení číslo jedno už jsme představili začátkem zimy a jsou tím myšleny Fatbiky od Authoru, které si u nás už nějakou tu dobu lidé půjčují. A nyní skládačku zimních hrátek doplňuje věc druhá – Snowscoot.

Kdybychom teď řekli, že Snowscoot je novinka, byli bychom rovnou pasování do role někam za zenit. Tahle sranda se prohání po kopcích a svazích už pěknou řadu let, do podvědomí širší veřejnosti se však dostala až před pár lety, kdy se začalo výrobou těchto „biků na lyžích“ specializovat víc značek. S tím souvisí i vstup na sjezdovku, na lanovku a další věci s tím spojené ve střediscích. Někdo pro, někdo proti, naštěstí se situace za poslední roky rapidně zlepšila a Snowscooťáky dnes vítají se zájmem skoro na všech našich větších sjezdovkách.

 

Obliba tohoto svezení stále roste, jen se podívejme na různé známé tváře z cyklistiky, ať už z MTB, nebo z BMX, hromadu jezdců se v zimě prohání právě tímto stylem. Dobrým příkladem je třeba Filip Polc a Dušan Antalík. Tihle kluci nejen že umí sakra dobře na kole (Filipa známe jako profíka městských sjezdů, Dušana jako velmi dobrého BMX ridera se super stylem), na Snowscootu získali už taky několik cen a poplácání po ramenou. Ono je to totiž podobné jako na kole, jezdí se slalom, sjezd, freestyle, slopestyle…to všechno i ve formě mistrovství světa.

A podobné je to všechno i jízdně. Právě to tady chceme lehce demonstrovat, kdyby byly případně obavy typu „nikdy jsem na tom nestál, nebudou to vyhozené peníze, mít tu věc jen na víkend?“. Kdo má cit na kole a nějakou, alespoň základní techniku a koordinaci, stabilitu, nemůže být na Snowscootu za nemehlo. Ovládání je i bez kol (ano, je to sice zásadní rozdíl od kola, ale je to fakt) dost podobné. Ideální pro start je prašan a mírný svah. Všechno se děje pomaleji, je cítit jak desky pracují a dá se dobře zkoušet, jak hodně to zakrojit, zatočit. Nutností je být akorát zadní partií těla více vzadu, aby se přední deska nedostala pod sníh. Potom je zážitek z jízdy v prašanu naprosto famózní. Vločky létají, zkoušíte různě přeskakovat naváté boule, zatáčíte, prášíte. Vlastně je to typický styl freeridu, pocit volnosti a svobody. Jízda na sjezdovce a na ujetém povrchu má potom svoje vlastní pravidla. To první je rozhodně obezřetnost a připnutí Snowscootu za lanko k sobě. Zatáčení chce trochu grifu, však opět naprosto podobné z kola, stačí jedno odpoledne a naučíte se švihat obloučky takovým stylem, že oblaka zvedlých vloček budou ještě dlouho popadávat zpět k zemi. Vše vychází z postoje - opět žádného jiného, než toho již dobře známého z biku, tím pádem lehce pokrčená kolena, lokty se snažit mít směrem ven a hlavu lehce dopředu. A trochu relaxovat, být uvolněný. Nyní už jen zjišťovat, kolik ještě hrana snese, než se podsmýkne. Rozhodně v začátcích jezdit šikmo svahem, tahle volba vždy pomůže lépe korigovat rychlost díky jízdě po hraně, stačí dbát na mírný náklon směrem ke svahu a při proběhnutí prvních pocitů strachu jen zatočit a vyjet proti kopci – tím pádem zastavit. Přes hrany tedy brzdíme, zatáčíme a korigujeme absolutně všechny snowscooťácké akce na sjezdovce. Bezpečné zastavení je další podstatnou kapitolou. Zde je perfektní nástroj naše samotná váha, přesunuta na vnitřní nohu v krouženém oblouku. Čím víc síly na vnitřní nohu vynaložíme, tím se nám začne zadní deska Snowscootu smýkat, plužit a brzdit. Přeci jen stojíme skoro na zemi, takže rovnováha nám hodně pomůže v klidu zastavit. Mezi výhody patří i mobilita, jednoduchá jízda na vleku a občas pohyb podobný odstrkování na koloběžce. Tak co, to půjde v klidu, že?

 

Než se dostaneme k tomu, co tedy číhá za stroje v bikeru, musíme dodat něco k protekci a ochraně. Určitě nezapomeňte na Snowscootu helmu, klidně integrální, rozhodně není na škodu. Dále budou nutné brýle, doporučujeme chránič páteře a také pozor – chrániče kolen a holení. Důvod? Pokud se spadne, nebo se zkouší nějaké triky, umí někdy Snowscoot seknout hranou, což bez chráničů fakt bolí. Asi si to umíte představit… Boty jsou dobré rozhodně pevné, nepromokavé, mohou to být klidně snowboardové boty. A rukavice, ideálně zimní na kolo pokud jsou k dispozici, jinak není problém s klasickými lyžařskými, ale musí v nich být alespoň trochu citu.

A teď konečně k jádru pudla! V bikeru máme nachystané parádní náčiní od značky JYKK – špičkového výrobce Snowscootů s letitou tradicí z Japonska. To všechno v barvách, které se na sjezdovce opravdu neztratí. Samozřejmostí je přezka na nohy a guma na stání (není vyobrazeno na fotkách) a lanko k uvázání, bez kterého vás na sjezdovku nepustí a bez kterého je jízda zakázána !POZOR! Takže tak, jsou tu, připravené, jen vypůjčit a vyrazit vstříc novým zážitkům!

Pokud nechcete přijít o žádný skvělý článek od nás, vložte svůj email

Martin Kuška03.02.2016
Sdílejte blog s přáteli!

Nahoru

© Bikero.cz 2019