Jedna taková (názorná) stavba kola

stavba kola web (11 of 30)

Vzali jsme zase do servisu foťák a nafotili jednu takovou stavbu kola po tom, co přijde v krabici. Následující fotky a pár těch písmenek poslouží zároveň dobře jako návod, pokud něco při montáži biku z krabice není jisté. Zabýváme se ve foto-článku i seřizováním a utahováním některých komponentů. To samozřejmě odpadá, pokud kolo přijde od nás - posíláme vždy kompletně seřízené, promazané a připravené kolo, kde stačí osadit a frčet! 

Taaak, už se rodí z krabice. Sedlovka se sedlem mimo, pedály mimo, řidla sundané. Ochrané cajky kam se podíváš (to zas bude nepořádku po dílně! :-) ).

Pokud je k dispozici stojan, je nejlepší začít sedlovkou se sedlem, ať je to za co upnout a ušetřit si hromadu práce s potácením se kola na zemi. Sedlovka bývá ve většině případů už od fabriky namazaná, případně od nás bude promazaná tutově...no stress!

 

Hurá, kolo je ve stojanu, teď ho zbavit nyní již nepotřebné ochrany (která je nepotřebná v tomhle stavu pro nás - po seřízení a připravení kola ji vrátíme na rám, vidlici i přehazku, pro další bezpečnou cestu seřízeného kola k novému majiteli). 

Nejčastěji kola putují v krabicích se sundanými řídítky (zde i s otočeným představcem, každý centimetr místa se počítá). Alespoň vidlice nevyskočí z hlavovky...

Nyní je konečně čas dát kokpit do pořádku. Nepřetahovat, snažit se o dodržení utahovacích momentů. Zkontrolovat, jak se hlavové složení otáčí, zda není vůle, zda není přetažené horním šroubem...

 

Pedály a některé další díly čekají většinou bokem, jinak by krabici s kolem dělaly moc širokou. Pěkně promazat závit a šup s pedály na kliky! Sledujte, který je pravý a který levý...

Kontrola dotažení klik (těchto fotek by mohlo být více, v závislosti na systému...ISIS, Hollowtech atd...). Tohle je zrovna jedna z věcí, o kterou se staráme výhradně my, než putuje kolo s novému majiteli.

 

 

Teď ještě seřídit přehazovačku, přesmykač, vystředit brzdový třmen vůči kotouči, zajistit ideální chod. Opět naše práce, opět závisí na výrobci. Fotek by mohlo být xxxxx. Tady třeba ladíme zrovna mechanické kotoučovky Tektro. U takových mechanik občas nezapomeňte prostříknout bovdeny silikonovým olejem, chod bude jemnější a stisk snažší.

Opět ta samá písnička, jsme ale u přední brzdy, kterou musíme teprve zapojit do chodu. Když na tomhle pracujete, snažte se dobře vést lanko do drážky na páce třmenu.

 

Ještě zafixovat bovden od přední brzdy k vidlici a můžeme se věnovat osazení předního kola. Zde máme zrovna klasický rychloupínák.

Taaak, kdo hustí, ten jede! Opět naše práce před prodejem kola, né vaše...;-) Tlaky už doladíte doma jen dle své váhy a pocitu komfortu...

 

Poslední úpravy. Sundaváme ze stojanu, kontrolujeme poslední věci už na zemi. 

A je připravené! Přejete si poslat, nebo dorazíte přímo k nám? :-)

Jsme tu pro vás v Hradci Králové v Novákových garážích... www.bikero.cz

 foto: Pepa Šulc (http://josefsulc.cz/)

 

Pokud nechcete přijít o žádný skvělý článek od nás, vložte svůj email

Martin Kuška18.04.2016
Sdílejte blog s přáteli!

Nahoru
Témata: MTB Návod

© Bikero.cz 2019