Bikero doporučuje – 1. Část

Hola hola, nová rubrika volá! Tak trochu předzvěst opravdových recenzí, na které se v brzké době chystáme. Doporučovací rubrika znamená, že si jednou za čas vezmeme na paškál nějaké produkty, které nás nejvíc baví a oslovují. Ať už se jedná o zajímavé novinky, o zboží s nejlepším poměrem ceny a výkonu, nebo prostě o naše osobní favority na shopu. Dnes jsme vybrali čtyři ideální kola pro českého bikera, popřípadě bikerku. Proč věříme, že jsou ideální? Čtěte dál…

Aby v tom nebyl bordel, probrali jsme teď nabídku pouze dvou značek, pro větší pořádek. Tak schválně, čím nás zaujme nejvíc Cannondale a GT, pokud chceme kola do klasických českých podmínek…

Cannondale F-Si

Jako první kolo jsme vybrali XC a maratonský speciál F-Si, v jeho druhé nejlevnější variantě na karbonovém rámu. F-Si a karbon, to je spojení, které nese mnoho výhod, Cannondale má s tímhle matrošem zkušenosti už řadu let a při vývoji a zdokonalování této střely je využívá na plné obrátky. „Efesíčko“ je ideálním kolem pro alespoň trochu zkušenějšího jezdce, který už ví, co chce a co od kola čeká. Karbonová sedlovka by ještě o chlup navíc zlepšila komfort, přesto tohle kolo vnímáme jako ideální nástroj pro použití jak na delší štreky, tak na závody. Ideální kompromis v jednom kole, ve vyšších osazeních a cenovkách už je z F-Si opravdu spíš a pouze závodní nástroj špičkové kvality. Ona tomu dost nahrává i geometrie, řízná a agresivní. Super krátká zadní stavba s brutální tuhostí to všechno potvrzuje. Takže definitivně – F-Si Carbon 3…jasná volba jednoho kola, které pobaví na výletu a zároveň bude excelovat na lokálních závodech. Pro tuhle verzi „Efesíčka“ nahrávají i skvělá vypletená kola od Mavicu, přesněji varianta Crossride.

 

Výplety Mavic Crossride na F-Si jen přidávají na tuhlosti. Leftyna naopak ubírá? Žádnou obavu, takhle vidlice je pevná jako skála. Roky a roky vylepšování z ní dělají skvělého společníka (Na F-Si disponuje 100mm zdvihu)

Originální pohled. Díra po druhé noze vidlice bude navždy fascinovat. Všimněte si krásného zpracování karbonu v přechodu rámových trubek do hlavovky...

Integrace brzdového třmenu dovnitř rámu je velkou výhodou. Je v bezpečí před pády...

http://www.bikero.cz/cannondale-16-f-si-carbon-3-27-5-s-29-p30408/?vid=30410

Cannondale Habit

Když jsme slyšeli minulý rok první zprávy o příchodu Habitu, přišlo nám, že Cannondale myslel přesně na české bikery, milující traily a singletracky. Ano, právě Habit je výtečnou volbou univerzálního kola, které pobaví třeba na Rychlebkách, nebo Singlu pod Smrkem a přes týden se v pohodě projedete pár kilometrů po polních a lesních cestách s přítelkyní, případně s dětmi. Habit je zároveň poměrně jednoduchý na údržbu, časem by se na této variantě vyjímala ještě teleskopická sedlovka, dovolíme si tvrdit. Vpředu i vzadu disponuje Habit 120mm zdvihu, škatulkováním tedy docházíme k závěru jasného trailbiku. A je to fakt, zvládnete na něm skoro to samé, co na XCčku a z kopce královsky pobaví. Nechybí zamykaní obou jednotek odpružení, převodový rozsah je více než dostačující. Jak říkáme, ideální full na ty naše kopečky a singlíky!

 

O odpružení se stará kompletně RockShox. Vpředu vidlice Recon, vzadu tlumič Monarch. Jo a vlastně se taky starají vzpěry zadní stavby. Jeden z klasických čepů budete hledat marně...

No vážně, nekecáme. Co tu chybí? Čep! Tohle řešení je prospěšné pro progresivnější nástup do zdvihu...

Osazení je jinak v režii osvědčených řad od Shimana....SLX, Deore...

http://www.bikero.cz/cannondale-16-habit-5-p31352/

GT Grade

Grade není silnice, je to gravel bike, poměrně moderní záležitost, také jako ušitá na naše kolikrát horší a záplatované cesty. Nabízí více komfortní posed, více vykloněná řídítka, podobně jako u cyklokrosek, nemá však takový ostrý a závoďácký projev. Více položená hlavová trubka a o pár milimetrů delší zadní stavba jen dotvrzují pohodový charakter kola, které zvládne o hodně víc, než klasická silnice. Výrobci mysleli na všechno, horní vzpěry zadní stavby jsou lehce poddajné, dodávají tak ještě více komfortu. A obutí? Máte docela slušnou rezervu místa v rámu, takže na Grade nacpete klidně i 35c s nějakým tím hrubějším vzorkem běhounu. Stopkou tak nemusí být ani polní zpevněné cesty, na kterých tak budete rychlejší, než na jiných kolech. Grade spoléhá na kotoučové brzdy, které se čím dál rychleji uplatňují na silničních kolech. Gravel bike a kotouče tedy sedí k tobě naprosto bez debat! A opět – proč je tohle podle nás ideální kolo pro českého bikera? Jen se podívejte, kolik máme v okolí horších cest, na které se se silničkou prostě nechcete vydat. S Gradem tohle laborování odpadá, vezmete to po starých lesních asfaltkách, kde závory zakazují vjezd aut, budete se bavit bez žádného provozu a domů se vrátíte švihem po parádním povrchu na hlavním tahu do domoviny, kde užijete rychlost blízkou klasické silničce.

 

Kotoučové brzdy na gravel bike patří. V této verzi Gradu sice mechanické, ale co...

Tohle obutí je ještě hodně kompromisní, Grade zvládne mnohem drsnější dezén. Je to jen na vás, kudy chcete nejvíc jezdit. Nebo toužíte i po cyklokrosových závodech? Měl by je zmáknout v pohodě...

Pěkný motiv na omotávkách, funkčně nás zajímaví ale spíš více vykloněná řídítka, podobná těm cyklokrosovým. To pro lepší stabilitu...

http://www.bikero.cz/gt-2016-grade-tiagra-black-cyan-p30781/

GT Transeo

Někdy nám popravdě trochu schází, jak jsou dámská kola nezajímavá. Obyč trubky, pár barevných doplňků, ale nic, co by vyjádřilo lépe dámskou eleganci, štíhlost a šarm. Zajímavou variantou rekreačního a městského kola pro holku je však GT Transeo, s parádně hydroformovanými trubkami, zajišťující opravdu extra eleganci. Jen se podívejte na ten spoj horní rámovky se sedlovou trubkou, kde přechází trubka do parádního zploštění a jemného ohybu. Nenucené, prostě a jednoduše naprosto elegantní kolo, které je navíc výborně vybavené. My zde máme na fotkách u řeky verzi 3.0, to znamená, že nechybí hydraulické kotoučové brzdy Shimano B-RM355, odpružená vidlice SR Suntour se zamykáním, nebo třeba řazení Shimano Acera. Krosové kolo si prostě a jednoduše zaslouží také solidní výbavu, o kterou se holka nemusí tak často starat. Sednout a jet, spolehnout se. Ať už třeba na cyklostezce s přítelem, na víkendu s kamarádkami, nebo na jízdách po městě do práce.

Na závěr trochu té dámské elegance. No není Transeo krásné, takhle z boku? :-)

 

Hydrauliky a dobrá odpružená vidlice se zamykáním - tohle by měl být zlatý střed kategorie krosových kol. A opět - šikovně zapracovaný brzdový třmen do rámu.

Krosové kolo má být hlavně o pohodní… měkké a dost široké gripy, to samé platí i o sedle.

http://www.bikero.cz/gt-2016-transeo-3-0-womens-gun-purple-p30863/

Pokud nechcete přijít o žádný skvělý článek od nás, vložte svůj email

Martin Kuška12.04.2016
Sdílejte blog s přáteli!

Nahoru
Témata: Silniční MTB

© Bikero.cz 2019